Γιατί η Πάργα δεν τελειώνει στα τραπεζάκια της παραλίας.
Γιατί η Πάργα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός.
Γιατί η Πάργα έχει χωριά, καλλιέργειες, προϊόντα.
Γιατί η Πάργα έχει ιστορία, παράδοση και πολιτισμό.
Γιατί η Πάργα είναι σε τόπο εξαίρετου φυσικού κάλλους με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Γιατί η Πάργα έχει μπροστά της τον ανοιχτό ορίζοντα …
Γιατί η Πάργα έχει ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες!

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Καρναβάλι: Η αρχαιότερη Ελληνική εορτή

Ως γνωστόν η γονιμότητα αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους της λατρευτικής πρακτικής στα πλαίσια της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας. Η γονιμότητα της Φύσης, για την ικανοποίηση των αναγκών του καρποσυλλέκτη, του κυνηγού και του αλιέα, η γονιμότητα των αγρών, για την ανταμοιβή του μόχθου του καλλιεργητή, η γονιμότητα των κοπαδιών, για τη διατήρηση και την αύξηση του ζωντανού πλούτου του κτηνοτρόφου, η γονιμότητα τέλος των ανθρώπων, για την αύξηση και την διαιώνιση των κοινωνιών.

Με το κριτήριο λοιπόν της γονιμότητας ερμηνεύεται εύκολα όλος εκείνος ο διάχυτος ερωτισμός της Ελληνικής Μυθολογίας - πάμπλουτης αυτής ποιητικής έκφρασης της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας η οποία αποτυπώνεται σε κάθε μορφή της αρχαίας Ελληνικής Τέχνης - εφόσον ο θεοποιημένος Έρως είναι αυτός που διασφαλίζει την πολυπόθητη και πολύμορφη γονιμότητα διαμέσου της χαράς και της ηδονής της ερωτικής συνεύρεσης.

Εν τέλει η βιωματική εμπειρία του Έλληνα ανθρώπου ότι όλα γύρω του δια του Έρωτος γεννιώνται και αναγεννιώνται, του υπαγόρευε την πεποίθηση πως όχι μόνον τα όντα του άμεσου περιβάλλοντός του αλλά και ο κόσμος ολόκληρος, το Σύμπαν, αποτελεί το σύνολο των καρπών αέναων ερωτικών πράξεων - έλξεων, συμμίξεων και γεννήσεων - πεποίθηση η οποία ειδωμένη ποιητικά και συμβολικά όχι μόνον δεν διαψεύθηκε αλλά αντίθετα επιβεβαιώθηκε από τη σύγχρονη επιστήμη, τα ογκώδη θεμέλια της οποίας έθεσε ο Ελληνικός Πολιτισμός.

Ως εκ τούτου ο Έρως, ως έννοια και ως πρακτική, ως έκφραση και ως εκδήλωση, ελλοχεύει σε κάθε πτυχή της Ελληνικής Κοσμοαντίληψης και κυριαρχεί σε όλα τα πεδία της Ελληνικής Θρησκείας. Τα πάντα έλκονται δια του Κάλλους και πάντα σμίγουν ηδονικά και γεννούν τους καρπούς των ερώτων τους. Εάν λοιπόν έχουμε κατά νου τη θεμελιώδη σημασία του Έρωτα στη δομή της Ελληνικής Κοσμοαντίληψης, μπορούμε πλέον να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε οποιαδήποτε επιμέρους έκφραση του αρχαίου Ελληνικού βίου αλλά και να αναγνωρίσουμε τις παραφυάδες εκείνες, οι οποίες, αν και αλλοιωμένες συχνά εκ πρώτης όψεως, εντούτοις διατηρούνται ακόμη διαμέσου των αιώνων και ερήμην των μισελληνικών διώξεων και κατατρεγμών, και αναπαράγονται γεμάτες σφρίγος και νεανικό παλμό. Μια από τις παραφυάδες αυτές, η παλαιότερη κατά την ταπεινή μου γνώμη, η οποία επιβιώνει και αναπαράγεται σε ετήσια βάση είναι η γιορτή του Καρναβαλιού.

Καρναβάλι λοιπόν... Ή «Κάρνα» - «βάλι». Προφανώς είναι μια σύνθετη λέξη. Ποιά είναι όμως η προέλευση των δύο αυτών συνθετικών;

Ας ανοίξουμε τον Όμηρο. Σε πάμπολλους στίχους τόσο της Ιλιάδας όσο και της Οδύσσειας (Θ 306, Π 392, ε 376, θ 92, ι 140, υ 75 κ.α.) συναντάμε τη λέξη «καρ» και τα παράγωγά της. Η λέξη αυτή σημαίνει «κεφάλι» και σύγχρονη επιβίωσή της είναι βεβαίως η «κάρα». Εάν τώρα προσθέσουμε και το ευφωνικό «ν» στην ομηρική λέξη «καρ», φτάνουμε κιόλας στη λέξη «κάρνος». Τι σημαίνει η λέξη αυτή;

Η Ελληνική Μυθολογία μας πληροφορεί ότι ο Κάρνος ήταν κάποιος μάντης του Θεού Απόλλωνα από την Ακαρνανία, τον οποίο σκότωσε ο Ηρακλείδης Ιππότης, ο γιος του Φύλαντος. Οι συγγενείς του Ιππότου μάλιστα αναγκάστηκαν στη συνέχεια να προσφέρουν πλούσιες θυσίες στον Απόλλωνα προκειμένου να εξευμενίσουν την οργή του για τον φόνο του Κάρνου. Ο περιηγητής Παυσανίας αναφέρει τον Κάρνο και ως Κριό (Λακωνικά 13, 4) γεγονός που δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι η λέξη «κάρνος» σημαίνει «κριός».

Κάρνος ονομαζόταν επίσης κι ένας αρχαιότατος ποιμενικός, κριόμορφος και ιθιφαλλικός Θεός των Πελοποννησίων, προστάτης της γονιμότητας, άγνωστος ίσως σήμερα στους περισσότερους αλλά αντίστοιχος περίπου με τον γνωστότερο Πρίαπο του Ελλησπόντου. Ουσιαστικά δηλαδή ο Κάρνος ήταν ένας γονιμοποιητικός Θεός, τόσο των Λακώνων όσο και των Μεσσηνίων, πριν από την επικράτηση των Δωριεών στη νότια Πελοπόννησο, ενταγμένος στην χορεία των ζωόμορφων θεοτήτων οι οποίες, σύμφωνα με την ιστορία των θρησκειών, προηγήθηκαν των ανθρωπόμορφων.

Από το ουσιαστικοποιημένο επίθετο «Κάρνειος» παράγεται στον πληθυντικό η ονομασία της εορτής «τα Κάρνεια»,(σ.σ διαβάστε το άρθρο μας: Κάρνεια - Η γιορτή των Λακεδαιμόνων προς τιμή του Κάρνειου Απόλλωνα) η οποία κατά τους ιστορικούς χρόνους τελείτο σε όλες τις δωρικές πόλεις προς τιμή του Καρνείου Απόλλωνος. Εορτάζονταν με ιδιαίτερη λαμπρότητα στο Γύθειο, στο Οίτυλο και στα Λεύκτρα της Λακωνίας, στη Καρδαμύλη και στις Φαρές Μεσσηνίας, στην Σικυώνα της Κορινθίας, στο Άργος της Αργολίδος και προπάντων στο Ιερό Άλσος με τα κυπαρίσσια, το λεγόμενο Καρνάσιον ή Καρνειάσιον στη μεσσηνιακή Οιχαλία. Το Άλσος αυτό βρισκόταν δίπλα στην όχθη του ποταμού Χάραδρου και το κοσμούσαν τα περικαλλή αγάλματα του Κριοφόρου Ερμού, της Αγνής (τοπική ονομασία της Περσεφόνης) και του Καρνείου Απόλλωνα (βλ. Παυσανίας Μεσσηνικά 2,2). Οι εορταστές μεταμφιέζονταν όλοι και συμμετείχαν σε μυστήρια παρόμοια με εκείνα της Ελευσίνας, τα οποία κατά την μυθολογική παράδοση ίδρυσε ο Ελευσίνιος Καύκων, ο γιος του Κελαίνου, ενώ κατά το πέρας της γιορτής γινόντουσαν πάνδημα συμπόσια και «πανηγυρισμοί»!

Όσον αφορά την καταγωγή του Καρναβαλιού αρκετοί ανοιχτόμυαλοι ερευνητές, ημεδαποί τε και αλλοδαποί, αρχίζουν να εγκαταλείπουν πλέον στις ημέρες μας τις θεωρίες περί του «χορού του κρέατος» ή της «απόσυρσης του κρέατος», παρεπόμενες της χριστιανικής απόκρεω, και αποδίδουν τη μεγάλη γιορτή της γενικευμένης εαρινής λαϊκής ευωχίας σε εθιμικές επιβιώσεις διονυσιακών τελετών. Οι φίλοι αυτοί, παρόλο που πορεύονται προς τη σωστή κατεύθυνση, τελικά σφάλουν. Διότι το Καρναβάλι είναι μεν επιβίωση αρχαίων Ελληνικών θρησκευτικών γονιμοποιητικών τελετών, όχι όμως των διονυσιακών αλλά των απολλώνιων.

Πάμε τώρα στο δεύτερο συνθετικό της λέξης «Καρναβάλι».
Κατ' αρχήν το επίρρημα «βάλλε» ή «άβαλε» στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «είθε» και «μακάρι». Έπειτα, μερικές από τις δεκαπέντε και πλέον σημασίες του ρήματος «βάλλω» έχουν την έννοια του «στρέφω», «σείομαι πέρα δώθε», «ελαύνω», «φορώ», «προκαλώ», «ρίπτομαι» αλλά και... «φωτίζω».

Από εδώ κι έπειτα περνάμε στο ρήμα «βαλλίζω» που σημαίνει «χοροπηδώ», στα ουσιαστικά «βαλλισμός» δηλαδή «πηδηχτός χορός».

Με βάση τα προηγούμενα θα μπορούσαμε λοιπόν να συμπεράνουμε ότι:
Μια έκφραση του τύπου «καρνάβαλε», θα μπορούσε να σημαίνει «είθε Θεέ Κάρνε» να εκπληρώσει τις γονικοποιητικές μας προσδοκίες για την αύξηση των γεννημάτων μας.

Μια έκφραση του τύπου «καρναβάλλω» θα μπορούσε να σημαίνει «στρέφομαι ή σείομαι πέρα δώθε», κατά την διάρκεια της σχετικής εορτής, πρός τιμή του Θεού Κάρνου ή του Καρνείου Απόλλωνα.

Μια έκφραση του τύπου «καρναβαλίζω» θα μπορούσε να σημαίνει ότι «χοροπηδώ» στο πανηγύρι του Κάρνου, φορώντας τα κέρατα του Θεού ή το κριόμορφο προσωπείο του.


Αποσπάσματα από τo βιβλίο:
Μάριος Βερέττας, Καρναβάλι, η αρχαιότερη Ελληνική γιορτή,
εκδόσεις Μάριος Βερέττας (ISBN 960-7756-50-9)

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Πτώματα στην Πάργα

Έξω από την Πάργα και δίπλα από την εθνική οδό Πρέβεζας-Ηουμενίτσας βρέθηκαν πεταμένα 3 πτώματα λαθρομεταναστών, που πιθανόν να πέθαναν από ασφυξία και να τους ... ξεφορτώθηκαν οι δουλέμποροι, λίγο πριν καταλήξουν στα παράλια και με σκοπό να ταξιδέψουν γαι την Ιταλία.

Ο χώρος που βρέθηκαν τα τρία πτώματα, στην Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας,στο ύψος της διασταύρωσης προς Πάργα,έχει αποκλειστεί από την Αστυνομία προκειμένου να συνεχιστεί η έρευνα με το πρώτο φως της μέρας.Η εξέταση των πτωμάτων,από τον Ιατροδικαστή Ιωαννίνων κ. Θεόδωρο Βουγιουκλάκη, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μιας και θα δώσει πολύ σημαντικά στοιχεία στους αστυνομικούς για το χρόνο του θανάτου,τα αίτια, το φύλο και την ηλικία.

http://crimesonair.blogspot.com/2012/02/blog-post_3706.html

http://prevezaleaks.blogspot.com/2012/02/3.html

Ελαιόλαδο: το απόλυτο καλλυντικό για κάθε χρήση!


Θα εκπλαγείς από το πόσο θαυματουργό είναι το ελαιόλαδο και πόσο πιο εύκολη κάνει τη ζωή σου χρησιμοποιώντας το ως προϊόν περιποίησης. Προτίμησε το παρθένο ελαιόλαδο αφού δεν έχει προσμίξεις, αποτελείται από φυσικά συστατικά και περιέχει βιταμίνες Α και Ε, που δρουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες προστατεύοντάς σε από τον ήλιο και τη ρύπανση. Μάθε πώς να περιποιήσαι το σώμα και το πρόσωπο σου απλά με λίγες σταγόνες...

Μαλλιά: αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να απλώσεις λίγο ελαιόλαδο σε νωπά μαλλιά και να τα τυλίξεις με μία ζεστή πετσέτα. Άφησέ τα 20 λεπτά και θα είναι σαν να τους έχεις βάλει μάσκα. Γίνονται πιο απαλά και ανακτούν την παλιά τους λάμψη.


Με λίγο ελαιόλαδο στα μαλλιά θα δεις διαφορά στην υφή αλλά και στην όψη.

Πρόσωπο: εάν νιώθεις το δέρμα σου ξηρό και ταλαιπωρημένο, ανανέωσέ το με ένα απαλό μασάζ και λίγες σταγόνες ελαιόλαδου. Δώσε ιδιαίτερη βάση στα σημεία που είναι πιο σκληρά και έχουν σημάδια.

Ντεμακιγιάζ: λίγο ελαιόλαδο πάνω σε βαμβάκι αφαιρεί και το εντονότερο μακιγιάζ ματιών(βλ. smokey-eye)

Χείλη: το ελαιόλαδο μπορεί κάλλιστα να αντικαταστήσει το λιποζάν και να δυναμώσει σκασμένα και ταλαιπωρημένα χείλη.

Με λίγες σταγόνες ελαιόλαδου, έχεις και μαλακά χέρια και υγιή νύχια!
Με λίγες σταγόνες ελαιόλαδου,
έχεις και μαλακά χέρια και
υγιή νύχια!

Νύχια: επειδή ανήκει σε ένα από τα φετίχ των γυναικών, δεν είναι ανάγκη να τρέχεις στην αισθητικό σου κάθε φορά που βγάζεις παρανυχίδες! Αφιέρωσε λίγο από το χρόνο σου και βύθισε τα ‘τραυματισμένα’ νύχια σου σε ένα μπολ με ζεστό ελαιόλαδο και λίγο λεμόνι. Θα μαλακώσουν αμέσως και θα είναι πιο εύκολο να αφαιρέσεις πετσάκια αλλά και να γίνουν και πάλι υγιή.

Χέρια: ξέχνα βαζελίνη και κρέμες που συνήθως αποδεικνύονται αναποτελεσματικές και κάνε το εξής: άλειψε τα χεράκια σου με λίγο ελαιόλαδο, βάλε λεπτά βαμβακερά γάντια και κοιμήσου. Ενδείκνυται για χειμώνα, εκτός αν θες να βγάλεις την μπέμπελη μέσα στο καλοκαίρι!

Σώμα: σίγουρα θα βρεις λίγο χρόνο για ένα χαλαρωτικό, αγχολυτικό αφρόλουτρο! Πρόσθεσε μερικές κουταλιές ελαιόλαδου στο νερό για να μαλακώσει και να ενυδατωθεί το δέρμα σου. Αν και σίγουρα θα έχεις δοκιμάσει μία φορά αιθέρια έλαια, όπως λεβάντα και γιασεμί για έξτρα άρωμα!

Πέλματα: πολλές από εμάς υποφέρουμε από σκληρά πέλματα και πατούσες και η ελαφρόπετρα δεν τα μαλακώνει όσο θα ήθελες. Τρίψε λίγο ελαιόλαδο στα σημεία που είναι πιο άγρια και κοιμήσου για να έχουν χρόνο να ‘θεραπεύσουν’ το πόδι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ελαιόλαδο μπορεί να περιέχεται ως συστατικό σε κάποια καλλυντικά, γι αυτό τσέκαρε πάντα τι αγοράζεις. Αυτά που διαθέτουν ελαιόλαδο, είναι και τα πιο αποτελεσματικά.

http://www.womenonly.gr/article.asp?catid=15580&subid=2&pubid=1857666

ΠΑΡΓΑ : θα μείνουν μόνο 2 Αντιδήμαρχοι από 4 που είναι σήμερα (;;;)


Σύμφωνα με το υπο ψήφιση "Καλλικράτη 2" μένουν 3 αντιδήμαρχοι από 5 στο Δήμο Πρέβεζας, και 2 από 4 που είναι τώρα στους Δήμους Ζηρού και Πάργας !!!
Ο Καλλικράτης 2, το πολυνομοσχέδιο που ετοιμάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να επιλύσει προβλήματα στην αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού, προκαλεί πολλές αντιδράσεις και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα πετύχει το στόχο του.

Την έντονη διαφωνία τους σε μια σειρά άρθρων του «Καλλικράτη 2», που ρυθμίζει εκκρεμότητες του «Καλλικράτη», εξέφρασαν ήδη στη συνάντησή τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών ο πρόεδρος της ΕNΠΕ, περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Καλλιθέας Κώστας Ασκούνης.
Ένα από τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου φέρνει τα πάνω κάτω και στον αριθμό αντιδημάρχων, καθώς περιορίζει δραστικά τον αριθμό τους.
Ειδικότερα, το άρθρο 59 του ν.3852/2010 σε σχέση με την προτεινόμενη αντικατάσταση έχει ως εξής:
Σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε χιλιάδες κατοίκους (5.000) ορίζεται ένας αντιδήμαρχος, αντί για δυο που ήταν.
Στους δήμους με πληθυσμό από πέντε χιλιάδες έναν (5.001) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους ορίζονται έως δύο αντιδήμαρχοι, ενώ ήταν τέσσερις με τον νόμο του «Καλλικράτη».
Στους δήμους με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) κατοίκους ορίζονται έως τρεις αντιδήμαρχοι, από πέντε που ίσχυε.
Από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις αντιδήμαρχοι, από έξι που ισχύει τώρα.
Στους δήμους με πληθυσμό εκατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) κατοίκους ορίζονται έως πέντε (5) αντιδήμαρχοι, από 8 που είναι σήμερα.
Στους δήμους με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων που δεν αφορά την Ήπειρο και το νομό, ορίζονται έως έξι.
Ο αριθμός των Αντιδημάρχων αυξάνεται κατά έναν, εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων που συνενώθηκαν είναι από πέντε έως και οκτώ, ενώ ισχύει για 5-7 ενότητες, κατά δύο εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων είναι από εννέα έως και δώδεκα, αντί για 8-9 ενότητες που ισχύει, και κατά τρεις εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων είναι δώδεκα και ανώτερος, αντί για 10 και πάνω.

Αναρτήθηκε από Preveza Leaks

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Βρέθηκαν φάρμακα των αρχαίων Ελλήνων με δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών!




Το περιεχόμενο χαπιών που έφτιαχναν οι γιατροί στην αρχαία Ελλάδα «αποκρυπτογράφησαν» για αμερικανοί αρχαιοβοτανολόγοι.
Τα φάρμακα εντοπίστηκαν σε γυάλινα δοχεία, μέσα σε ναυάγιο ελληνικού πλοίου που ανακαλύφτηκε το 1989 ανοικτά της Τοσκάνης.
Το πλοίο από ξύλο καρυδιάς, που ναυάγησε το 130 π.Χ., μετέφερε γυαλικά από τη Συρία και φάρμακα, τα οποία είχαν παραμείνει άθικτα από το νερό, αφού τα προστάτευαν τα γυάλινα δοχεία.

Μετά από 20 χρόνια ερευνών, οι μελετητές κατάφεραν να αναλύσουν τα σκευάσματα, διαπιστώνοντας πως κάθε χάπι ήταν μείγμα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών, όπως ο ιβίσκος και το σέλινο, και τα οποία χρησίμευαν για τη θεραπεία των ασθενών στην αρχαία Ελλάδα.

«Για πρώτη φορά έχουμε, πια, φυσικά στοιχεία όσων περιέχονται στα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων γιατρών Διοσκουρίδη και Γαληνού»«, δήλωσε ο Αλέν Τουγουέιντ του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με το New Scientist.

Στα χάπια εντοπίστηκαν ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βαλανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι (αλφάλφα), αχίλλεια, όπως και ιβίσκος, που πιθανώς είχε εισαχθεί από την Ανατολική Ασία, την Ινδία ή την Αιθιοπία.

Ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης, ιατρός και βοτανολόγος (πρόδρομος των φαρμακοποιών), κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ., περιέγραφε στα κείμενά του το καρότο ως πανάκεια για πολλά προβλήματα υγείας, θεωρώντας, για παράδειγμα, ότι αν κανείς το έχει φάει προκαταβολικά, δεν τον βλάπτουν τα ερπετά, ενώ παράλληλα βοηθά στη σύλληψη παιδιού.

Η ανάλυση των αρχαίων παρασκευασμάτων-χαπιών, εκτός από τις νέες πληροφορίες, έχει δημιουργήσει και νέα μυστήρια για τους αρχαιοβοτανολόγους.
Η μελέτη του DNA δείχνει ότι τα χάπια πιθανότατα περιείχαν και ηλίανθους, ένα φυτό που οι επιστήμονες ως τώρα πίστευαν ότι δεν υπήρχε στον «παλαιό κόσμο», πριν οι Ευρωπαίοι το ανακαλύψουν στην Αμερική.
Αν το εύρημα επιβεβαιωθεί, οι βοτανολόγοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν την παραδοσιακή ιστορία του φυτού και την παγκόσμια διασπορά του, όπως δήλωσε ο Τουγουέιντ, αν και παραμένει ακόμα η πιθανότητα η παρουσία ηλίανθου στα αρχαία χάπια να προέρχεται από πρόσφατη γενετική «μόλυνση».

Ελπίζουν μάλιστα οι επιστήμονες πως θα καταφέρουν να αποκρυπτογραφήσουν και τις ακριβείς μετρήσεις που έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες γιατροί για να παρασκευάσουν τα φάρμακά τους, αισιοδοξώντας πως ίσως ανοίξουν έτσι νέοι δρόμοι στη φαρμακολογική έρευνα.

http://892fm.blogspot.com/2012/02/blog-post_6073.html


Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012

Παράταση υποβολής προτάσεων στο Πρόγραμμα Εναλλακτικός Τουρισμός


Η Ειδική Υπηρεσία Πολιτισμού και Τουρισμού (Ε.Υ.Π.Ο.Τ.) του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι η καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων έργων προς ένταξη στην Πράξη «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ» παρατείνεται έως και τις 15.02.2012.

Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού τόπου www.ependyseis.gr/mis, έως και την 24η ώρα της ημέρας που έχει καθοριστεί ως καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής. Μετά τη λήξη της ως άνω οριζόμενης ημερομηνίας δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή προτάσεων.

http://www.espa.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=326

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Τι κάνουμε σε περίπτωση σεισμού; Ξεχάστε όσα ξέρατε!


Αποσπάσματα από το άρθρο του Doug Copp στο ‘ Triangle of Life’, επιμέλεια έκδοσης από τον Larry Linn του MAA Safety Committee , 13/4/04
Το όνομά μου είναι Doug Copp. Είμαι ο Αρχηγός Διάσωσης και Διευθυντής Καταστροφών της Αμερικανικής Ομάδας Διεθνούς Διάσωσης ( American Rescue Team International, ARTI), η πιο έμπειρη ομάδα διάσωσης του κόσμου. Οι πληροφορίες που περιέχονται σ’ αυτό το άρθρο θα σώσουν ζωές στο ενδεχόμενο ενός σεισμού. Το πρώτο κτίριο στο οποίο μπουσούλισα στα τέσσερα ήταν ένα σχολείο στη πόλη του Μεξικού κατά τη διάρκεια του σεισμού του 1985.

Όλα τα παιδιά ήταν κάτω από τα θρανία. Όλα τα παιδιά κυριολεκτικά καταπλακωθήκανε σε σημείο ισοπέδωσης. Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί άμα είχαν ξαπλώσει δίπλα στα θρανία κατά μήκος του διαδρόμου. Ήταν φρικτό, καθόλου αναπόφευκτο και αναρωτήθηκα γιατί τα παιδιά δεν ήταν στους διαδρόμους. Δεν ήξερα εκείνη τη στιγμή ότι είχε δοθεί οδηγία στα παιδιά να κρυφτούν κάτω από οποιοδήποτε έπιπλο. Απλά, όταν τα κτίρια γκρεμίζονται, το βάρος της οροφής που πέφτει πάνω στα διάφορα αντικείμενα ή έπιπλα ενός δωματίου συνθλίβει αυτά τα αντικείμενα, αφήνοντας κάποιο χώρο ή κενό δίπλα τους. Αυτός ο χώρος είναι αυτό που αποκαλώ ‘τρίγωνο της ζωής’.

Όσο μεγαλύτερο και δυνατότερο είναι το αντικείμενο, τόσο το λιγότερο θα συμπιεστεί. Όσο λιγότερο συμπιεστεί, τόσο μεγαλύτερο το κενό και τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα ο άνθρωπος που χρησιμοποιεί το κενό αυτό για την ασφάλειά του να μη τραυματιστεί. Την επόμενη φορά που θα δείτε κτίρια που έχουν καταρρεύσει στην τηλεόραση, μετρείστε τα ‘τρίγωνα’ που έχουν σχηματιστεί. Είναι παντού. Είναι το πιο κοινό σχήμα που θα δείτε στα γκρεμισμένα κτίρια. Είναι παντού.


ΔΕΚΑ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ

1. Σχεδόν όλοι που απλά ‘βουτούν και κρύβονται κάτω από κάτι’ όταν καταρρέει ένα κτίριο συνθλίβονται μέχρι θανάτου. Οι άνθρωποι που χώνονται κάτω από αντικείμενα, όπως θρανία ή αυτοκίνητα, συνθλίβονται.

2. Οι γάτες, τα σκυλιά και τα μωρά πολύ συχνά και φυσικά διπλώνουν το σώμα τους στην εμβρυακή θέση. Πρέπει να κάνετε και εσείς το ίδιο σε περίπτωση σεισμού. Είναι ένα φυσικό ένστικτο ασφάλειας και επιβίωσης. Μπορείτε να επιβιώσετε σε ένα μικρό κενό. Πηγαίνετε δίπλα σε ένα αντικείμενο, δίπλα σε ένα καναπέ, δίπλα σε ένα ογκώδες αντικείμενο που θα συμπιεστεί ελαφρά αλλά θα αφήσει ένα κενό δίπλα του.

3. Τα ξύλινα κτίρια είναι η ασφαλέστερη κατασκευή που μπορεί κανείς να βρεθεί κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Το ξύλο είναι ελαστικό και κινείται με τη δύναμη του σεισμού. Αν όντως ένα ξύλινο κτίριο καταρρεύσει, δημιουργούνται μεγάλα κενά επιβίωσης. Επιπλέον, ένα ξύλινο κτίριο έχει λιγότερη συμπυκνωμένη μάζα όταν καταρρεύσει. Τα κτίρια από τούβλα θα σπάσουν σε πολλά ατομικά τούβλα. Τα τούβλα αυτά θα προκαλέσουν πολλούς τραυματισμούς, αλλά λιγότερα πολτοποιημένα πτώματα σε σύγκριση με πλάκες από μπετόν.

4. Αν είστε ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι τη νύχτα και συμβεί σεισμός, απλά κυλήστε έξω από το κρεβάτι. Ένα ασφαλές κενό θα υπάρχει γύρω από το κρεβάτι. Τα ξενοδοχεία θα είναι σε θέση να πετύχουν ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό επιβίωσης από σεισμό, απλά με το να αναρτήσουν μία πινακίδα στο πίσω μέρος της πόρτας κάθε δωματίου, που να λέει στους ενοίκους να ξαπλώσουν στο πάτωμα δίπλα στη βάση του κρεβατιού κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.

5. Αν συμβεί ένας σεισμός και δεν μπορείτε εύκολα να ξεφύγετε με το να βγείτε έξω από τη πόρτα ή το παράθυρο, τότε ξαπλώστε κάτω και διπλώστε το σώμα σας στην εμβρυακή θέση δίπλα σε ένα καναπέ ή σε μία μεγάλη καρέκλα.

6. Σχεδόν όλοι που πηγαίνουν κάτω από το κούφωμα της πόρτας όταν καταρρέει το κτίριο, σκοτώνονται. Και αυτό γιατί αν κάθεστε κάτω από το κούφωμα και η πόρτα πέσει προς τα μπρος ή προς τα πίσω θα συνθλιφτείτε από την οροφή από πάνω. Αν ή πόρτα πέσει προς τα πλάγια θα κοπείτε στη μέση από το κούφωμα. Και στις δύο περιπτώσεις θα σκοτωθείτε!

7. Ποτέ να μη πάτε στις σκάλες. Οι σκάλες έχουν διαφορετική ιδιοσυχνότητα (ταλαντώνονται διαφορετικά από το κεντρικό όγκο του κτιρίου). Οι σκάλες και το υπόλοιπο τμήμα του κτιρίου συνεχώς προσκρούουν μεταξύ τους μέχρις ότου οι σκάλες διαλυθούν εκ θεμελίων. Οι άνθρωποι που πάνε στις σκάλες πριν λάβει χώρα η οριστική διάλυσή τους, ακρωτηριάζονται φρικτά από τα σκαλοπάτια της σκάλας τη στιγμή που αυτά διαλύονται. Ακόμα και αν το κτίριο δεν καταρρεύσει, μείνετε μακριά από τις σκάλες, καθόσον αυτές είναι από τα πιο πιθανά μέρη του κτιρίου να υποστούν βλάβες. Ακόμα και αν οι σκάλες δεν καταρρεύσουν από το σεισμό, μπορεί να καταρρεύσουν αργότερα από την υπερφόρτωσή τους από τον πανικόβλητο κόσμο που έχει στραφεί σ’ αυτές για εκκένωση του κτιρίου. Οι σκάλες πρέπει πάντα να ελέγχονται για καταλληλότητα μετά από σεισμό, ακόμα και αν το υπόλοιπο κτίριο δεν έχει υποστεί ζημιές.

8. Πηγαίνετε κοντά στους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου ή έξω από αυτούς αν είναι δυνατόν. Είναι πολύ καλύτερα να είστε κοντά στο εξωτερικό του κτιρίου παρά στο εσωτερικό. Όσο πιο μακριά είστε από την εξωτερική περίμετρο του κτιρίου, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να μπλοκαριστεί η οδός διαφυγής σας.

9. Οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα στα οχήματά τους συνθλίβονται όταν ο δρόμος από πάνω (ανισόπεδοι δρόμοι) καταρρεύσει σε περίπτωση σεισμού και καταπλακώσει τα οχήματά τους. Αυτό είναι ακριβώς αυτό που συνέβη με τις πλάκες ανάμεσα στα καταστρώματα στη λεωφόρο Nimitz. Τα θύματα του σεισμού του Σαν Φραντσίσκο έμειναν όλα μέσα στα αυτοκίνητά τους. Σκοτώθηκαν όλοι. Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί απλά με το να είχαν βγει έξω και να είχαν καθίσει ή ξαπλώσει δίπλα στα οχήματά τους. Όλα τα καταπλακωμένα αυτοκίνητα είχαν κενά ύψους ενός μέτρου δίπλα τους, εκτός από εκείνα στα οποία οι κολώνες από μπετόν είχαν πέσει εγκάρσια πάνω τους.

10. Ανακάλυψα, καθώς μπουσουλούσα μέσα σε γραφεία εφημερίδων που είχαν καταρρεύσει, καθώς και σε άλλα γραφεία με πολύ χαρτικό υλικό, ότι το χαρτί δεν συμπιέζεται. Μεγάλα κενά δημιουργούνται γύρω από στοίβες από χαρτί. Διαδώστε αυτό το μήνυμα και σώστε ζωές…


http://www.staparaskinia.gr

ΣΕΙΣΜΟΣ


MagnitudeML 3.8
RegionGREECE
Date time2012-02-03 13:22:39.0 UTC
Location39.21 N ; 20.48 E
Depth2 km
Distances153 km NW Pátrai (pop 163,360 ; local time 15:22:39.2 2012-02-03)
37 km NW Préveza (pop 17,283 ; local time 15:22:39.2 2012-02-03)

10 km SE Párga (pop 2,379 ; local time 15:22:39.2 2012-02-03)

http://www.emsc-csem.org/Earthquake/earthquake.php?id=253829

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Αρχόντων αρετές


Παρακάτω παρατίθενται μερικά περιστατικά από το βίο του βασιλέα και στρατηγού της Σπάρτης Αγησιλάου του Β’ (444-361 π.Χ) τα οποία μπορούν να αποβούν χρήσιμα ως προς τον ορθό τρόπο ενάσκησης εξουσίας.

__________________________________

  • Όταν κάποτε σε ένα συμπόσιο εξελέγη συμποσίαρχος ερωτηθείς από τον οινοχόο πόσο κρασί να βάλει στους συνδαιτυμόνες απήντησε: “Αν υπάρχει πολύ κρασί σέρβιρε όσο ζητάει ο καθένας, αν όμως έχουμε λίγο μοίρασε σε όλους από ίσο”.
  • Κάθε φορά που άκουγε κάποιους να κατηγορούν ή να επαινούν, έκρινε ότι έπρεπε να ερευνήσει περισσότερο το ποιόν αυτών που μιλούσαν, παρά εκείνων για τους οποίους μιλούσαν.
  • Όταν ήταν σε νεαρή ηλικία, κατά τον εορτασμό των γυμνοπαιδιών, ο υπεύθυνος του χορού τον τοποθέτησε σε ασήμαντη θέση, παρόλο που προαλειφόταν για βασιλιάς. Αυτός υπακούοντας είπε: ” Εύγε διότι μου δίνεται η ευκαιρία να αποδείξω ότι τους άξιους άνδρες δεν τους αναδεικνύουν οι θέσεις αλλά οι άνδρες τιμούν τις θέσεις”.
  • Όταν επέστρεφε ετοιμοθάνατος από την Αίγυπτο, έδωσε εντολή στη συνοδεία του, μετά το θάνατο του να μην κατασκευάσουν ούτε άγαλμα, ούτε ζωγραφιά, ούτε κάποια άλλη απεικόνιση της μορφής του λέγοντας: ” Αν έχω επιτύχει κάτι αξιόλογο, αυτό θα είναι το μνημείο μου και όχι οι κατασκευασμένοι ανδριάντες που δεν αξίζουν το παραμικρό”.
  • Σε ερώτηση πως θα μπορούσε κάποιος να διακριθεί ανάμεσα στους συνανθρώπους του, απήντησε: “Λέγοντας τα άριστα και πράττοντας τα κάλλιστα”

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ “Λακωνικά αποφθέγματα”

____________________________________

Ο ηγέτης ασκεί εξουσία με ήθος, ευπρέπεια – αρετή – τιμή – αποφασιστικότητα, με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδος, λέγοντας λίγα και πράττοντας πολλά.

Δεν ασκείς εξουσία όταν διακατέχεσαι από μικροπρέπεια – σκοπιμότητα (ατομική, κομματική) – ιδιοτέλεια – αλαζονεία – ανηθικότητα – αμετροέπεια – ματαιοδοξία.

Ο ηγέτης πρέπει να εμπνέει – καθοδηγεί – παραδειγματίζει με τη στάση του.

Ζούμε σε μία εποχή που μπορεί να χαρακτηριστεί “ο χρυσός αιώνας της μετριότητας” οι λόγοι είναι απλοί:

  • Μιλάνε οι πάντες για τα πάντα (παντογνωσία).
  • Η πλεονεξία έχει γίνει αυτοσκοπός.
  • Απωλέσθηκε η αλληλεγγύη.
  • Απεμπολήθηκαν τα ευγενή ιδανικά και οι αξίες.
  • Προτιμούμε την ημιμάθεια από τη γνώση.
  • Αναδεικνύουμε τους ουτιδανούς και καταποντίζουμε τους άξιους.
  • Εμμένουμε στα μικρά και αδιαφορούμε για τα μεγάλα.
  • Αναζητούμε σωτήρες στα μετόπισθεν.
  • Θεωρήσαμε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ως ασυδοσία.

“Η λήθη του παρελθόντος οδηγεί στην σκαιότητα του μέλλοντος”.

http://chilonas.wordpress.com/2012/01/31/%CE%B1%CF%81%CF%87%CF%8C%CE%BD%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%AD%CF%82/

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

ΠΡΕΒΕΖΑ: «ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ, 2.500 ΧΡΟΝΙΑ»


Πρώτος σταθμός θα είναι η Πρέβεζα για την έκθεση Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Χαρακτικής με τίτλο «ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ, 2.500 ΧΡΟΝΙΑ» του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Κεντρικής Ελλάδας που θα ταξιδέψει και θα φιλοξενηθεί σε αδελφοποιημένες με τη Λαμία πόλεις. Οι 46 καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση επιχείρησαν να συλλάβουν και να αποτυπώσουν τον πλούτο των έντονων εικόνων που απορρέουν από την αφήγηση του ιστορικού γεγονότος που διαδραματίστηκε στα βάθη των αιώνων στην περιοχή των Θερμοπυλών. Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στη Πινακοθήκη « Λέανδρος Σπαρτιώτης», (στον Άγιο Θωμά Πρέβεζας) για ένα μήνα , ενώ τα εγκαίνια θα γίνουν τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα και απευθύνεται σε όλους τους μαθητές των σχολείων καθώς και στο φιλότεχνο κοινό της Πρέβεζας.Αναρτήθηκε από EPIRUSGATE
Αναρτήθηκε από EPIRUSGATE