Γιατί η Πάργα δεν τελειώνει στα τραπεζάκια της παραλίας.
Γιατί η Πάργα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός.
Γιατί η Πάργα έχει χωριά, καλλιέργειες, προϊόντα.
Γιατί η Πάργα έχει ιστορία, παράδοση και πολιτισμό.
Γιατί η Πάργα είναι σε τόπο εξαίρετου φυσικού κάλλους με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Γιατί η Πάργα έχει μπροστά της τον ανοιχτό ορίζοντα …
Γιατί η Πάργα έχει ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες!

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΠΑΡΓΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ.



Καλησπέρα σας

Κύριε Κάτσινε, δηλώσατε στη Βουλή ότι για τον αγωγό δεν υπάρχει πρόβλημα. Πρόβλημα υπάρχει και μάλιστα μεγάλο καθώς η προτεινόμενη χάραξη διέρχεται και από τα διοικητικά όρια του Δήμου Πάργας που με αποφάσεις του (την 249/2008 και 22/2011) δεν επιθυμεί και δεν επιτρέπει την διέλευση του αγωγού από τα διοικητικά του όρια। Παρ’ ότι το θέμα, μας αφορά άμεσα, δεν καλεστήκαμε ούτε στη βουλή ούτε στις συναντήσεις των εμπλεκομένων φορέων, και οι αποφάσεις λαμβάνονται για μας χωρίς εμάς। Με τον ίδιο τρόπο που, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του κου Πιτουλη, εντέχνως και επιδεικτικά αγνοήθηκε και η πρόταση του για τη θέση του αγωγούαπό την ΔΕΠΑ.

Η προτεινόμενη χάραξη διασχίζει μια περιοχή εξαίρετου φυσικού κάλλους (που όμως δεν έχει επίσημα χαρακτηριστεί ως τέτοια), περνάει πολύ κοντά (150 μ) από το Αρχαιολογικό Χώρο Δυμοκάστρου και μέσα από αιωνόβιους ελαιώνες, δασικές εκτάσεις και στη θάλασσα από λιβάδια Ποσειδωνίας (που επίσης δεν έχουν επισήμως καταγραφεί).

Η έκθεση του ΙΓΜΕ αναφέρει στα συμπεράσματα της ότι «μια σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη στην υπό μελέτη περιοχή, είναι η ύπαρξη μεγάλου αριθμού μικρών ή μεγαλύτερων κατολισθήσεων σε όλο το μήκος της παραλιακής ζώνης από τον Όρμο Καραβοστάσι μέχρι τον όρμο Σαρακινικο. Αυτές μπορούν να ενεργοποιηθούν από διάφορα αίτια όπως κάποια εκσκαφή ή έντονες βροχοπτώσεις ή ένα μεγάλο σεισμικό γεγονός». Και παρά κάτω : σε περίπτωση ενεργοποίησης μιας κατολίσθησης, ανεξαρτήτως του αιτίου που θα την προκαλέσει, η αναμενόμενη μετατόπιση μπορεί να είναι από 2-3 μέτρα (…) έως 20 ή και περισσότερα .

Είναι λοιπόν προφανές ότι η διέλευση του αγωγού από αυτή την περιοχή, εγκυμονεί κινδύνους, θα έχει μεγαλύτερο κόστος και χρονοδιάγραμμα εφαρμογής και θα αφήσει μόνιμες αλλοιώσεις στο τοπίο, και αυτό σύμφωνα με τις σελ. 38-41 της Προμελέτης.

Στην Επιτροπή της Βουλής ο Υφυπουργός κος Μανιάτης και ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ κος Παλαιογιάννης παρουσίασαν το σχεδιασμό τους για τους αγωγούς , ITGI και South Stream, και το όραμα τους «όχι μόνο να ανοίξει ο τέταρτος διάδρομος (…) αλλά και να γίνουμε ενεργειακός κόμβος στην περιοχή μας» και σύμφωνα και με την προμελέτη που μιλάει για δυνατότητα επέκτασης των εγκαταστάσεων, καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι αυτά που θα ακολουθήσουν θα μετατρέψουν την περιοχή μας σε μια νέα Ελευσίνα και ας μην παραβλέπουμε και τα σχεδία για εξορύξεις πετρελαίου και αερίου στην ιδία θαλάσσια περιοχή. Μοιάζει με εφιάλτη!

Οι εκπρόσωποι της Ηπείρου μίλησαν για τετελεσμένα, ενώ ο κος Υφυπουργός είπε ότι «η έγκριση είναι προκαταρτική…θα ακολουθήσει κι άλλη διαδικασία…άρα έχουμε και άλλα στάδια μπροστά μας» και στη συνέχεια ειπε ότι : «Η εντολή που έχει δοθεί στην ΔΕΠΑ είναι ότι δεν θα διστάσει η ΔΕΠΑ να πάρει οποιοδήποτε επιπλέον κόστος, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της κοινής γνώμης (…) προκειμένου να συμβαδίσει με την περιβαλλοντική ευαισθησία και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας».

Η μετατόπιση του εργοστασίου στα ενδότερα εκτός των ορίων της πρώην κοινότητας Πέρδικας και τα όποια αντισταθμιστικά οφέλη δεν μας καλύπτουν.!

Η ανάγκη της τοπικής κοινωνίας είναι η διατήρηση του φυσικού πλούτου της περιοχής και της αναπτυγμένης τουριστικής βιομηχανίας που εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές εισόδημα στους κατοίκους και σημαντική συνεισφορά στην οικονομία της Ηπείρου και της χώρας . Είναι παράλογο να υποσκαφθούν τα θεμέλια του βασικού πυλώνα της εθνικής οικονομίας, όπως αρέσκονται να αποκαλούν όλοι οι πολιτικοί τον τουρισμό, και μάλιστα σε μια εποχή που η ελληνική οικονομία περνά αυτά που περνά. Ας αξιοποιήσει η ΔΕΠΑ την γενναιοδωρία της στο να βρει μια άλλη χάραξη για τον αγωγό έξω από την καταξιωμένη παράκτια τουριστική ζώνη της Ηπείρου και όχι σε αντισταθμιστικά οφέλη και ας μη χρεώσει στην αντίδραση των πολιτών το ενδεχόμενο να χάσει η χώρα αυτό το τόσο σημαντικό έργο. Αν τελικά η Ελλάδα δεν πάρει το έργο αυτό θα οφείλεται στην αδιάλλακτη στάση της ΔΕΠΑ και στην επιμονή της να το περάσει από την συγκεκριμένη ακατάλληλη περιοχή.

Όσο για την έλευση του φυσικού αερίου στην Ήπειρο δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός και ο κος Υφυπουργός δήλωσε ότι «επόμενη δουλειά θα είναι να προκηρυχτεί η ΕΠΑ Ηπείρου, διότι δείχνει ότι έχει και εμπορικό ενδιαφέρον. Όμως αυτό μη το εκλάβετε ως δέσμευση. Όλα αυτά έχουν μέσα τους το κριτήριο της εμπορικότητας, διότι κάποιος πρέπει να πληρώσει τα δίκτυα». Ας μην έχουν αυταπάτες οι κάτοικοι της Πέρδικας και της Πάργας, πληθυσμιακά δεν καλύπτουν με τίποτα το «κριτήριο της εμπορικότητας». Παρ’ ολ’ αυτά τις επόμενες μέρες, έπειτα από επαφές της ΔΕΠΑ με παράγοντες της Ηπείρου και εκπροσώπους του τοπικού τύπου, βγήκε η είδηση ότι θα δοθεί αέριο στους ηπειρώτες . Είναι προφανές ότι γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης και ενοχοποίησης των αντιδράσεων των πολιτών για να αποσπάσουν την πολυπόθητη «κοινωνική συναίνεση»

Και κλείνοντας, για να τελειώσει επιτέλους αυτός ο χορός της παραπληροφόρησης για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά το μέλλον του τόπου και των παιδιών μας, οι τοπικοί άρχοντες έχουν καθήκον να ζητήσουν από τη ΔΕΠΑ όλες τις μελέτες που έχουν γίνει ως τώρα για όλες τις χαράξεις και με την συμβουλή ανεξάρτητων ειδικών, όπως γίνεται και σε αλλά κράτη, να βρεθεί μια λύση που να μην έχει επιπτώσεις στην Υγεία, την ασφάλεια και την ευημερία των κατοίκων.

Δεν μπορεί, αποφάσεις τέτοιας βαρύτητας να παρθούν σαν ασκήσεις επί χάρτου χωρίς να εξεταστούν σε βάθος και αμερόληπτα οι επιπτώσεις στο φυσικό, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον.

Ευχαριστούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου