Αποκλείεται από το φυσικό αέριο αν και
ο αγωγός περνάει μέσα από τα «σπλάχνα της
-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας της Πανηπειρωτικής,
η οποία φέρνει το θέμα στη Βουλή
Του Χαράλαμπου Γαλιάνδρα-Αρτινού
Η κατασκευή του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου «IGI-ΠΟΣΕΙΔΩΝ» που θα διέρχεται και από την Ήπειρο και το εργοστάσιο συμπίεσης που θα ανεγερθεί σε περιοχή της Θεσπρωτίας χαρακτηρίζονται, και είναι, εθνικής σημασίας.
Η δημιουργία τους θα καταστήσει τη χώρα μας ενεργειακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή και θα συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη τόσο της οικονομίας όσο και της κοινωνίας. Υπό την απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, να διανεμηθεί φυσικό αέριο και στην Ήπειρο.
Ο Ηπειρώτες δεν λένε «όχι» στην πραγματοποίηση του έργου, αρκεί να τηρηθούν οι παρακάτω όροι που τίθενται από την ντόπια κοινωνία και να εξασφαλιστούν αντισταθμιστικά οφέλη. Οι όροι αυτοί είναι:
Α. Σεβασμός στο περιβάλλον
Β. Παράκαμψη του αγωγού που διέρχεται περιοχές του πάρκου της Βορείου Πίνδου
Γ. Προστασία του παραλιακού άξονα κατά τρόπο που να μην ακυρώνονται οι προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Δ. Εξασφάλιση θέσεων εργασίας στο ντόπιο εργατικό δυναμικό
Ε. Να εξασφαλιστεί η διακλάδωση και να διανεμηθεί φυσικό αέριο για βιομηχανική-οικιακή χρήση και στην Ήπειρο
Απ΄ όλα τα ζητούμενα η κυβέρνηση… μεγαλοψύχως κάνει δεκτό μόνο το αίτημα μετακίνησης του αγωγού κατά 1500 μέτρα από την περιοχή της Πέρδικας στη θέση Φλωροβούνι.
Όσο για τη διανομή φυσικού αερίου στην ήπειρο διαβάστε τα όσα κατέθεσε την 1η Φεβρουαρίου ενεστώτος έτους στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο αρμόδιος υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Κ. Μανιάτης και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το πώς αντιμετωπίζεται η Ήπειρος και οι Ηπειρώτες¨
«…Σε σχέση με την έλευση του φυσικού αερίου στην Ήπειρο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός. Θα σας πω κάτι που ήταν πάντα στα σχέδια. Στο νομοσχέδιο του Μπουργκάς φέρουμε μια τροπολογία που επιτρέπει στη Δ.Ε.Π.Α. (Διαχείριση Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) με βάση τους καινούριους κανονισμούς φυσικού αερίου να προκηρύξει τρεις Ε.Π.Α. για τις οποίες έχουμε δεσμευτεί πολιτικά όλοι μας. Δηλαδή ΕΠΑ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ΕΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας, πλην Θεσσαλονίκης που έχει τη δική της ΕΠΑ και ΕΠΑ Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας διότι υπάρχει από εκεί αγωγός που περνάει, υπάρχει η βάνα αποδοχής, άρα προκηρύσσεται διαγωνισμός, ζητείται επενδυτής για να επεκταθεί το δίκτυο στις βιομηχανίες και τα νοικοκυριά της ευρύτερης περιοχής. Για την Ήπειρο θεωρείστε απολύτως βέβαιο για τον αγωγό που θα φύγει από την Κόρινθο και θα πάει Μεγαλόπολη. Αυτό έχει σχεδιαστεί και θα γίνει τώρα. Μέχρι να υλοποιηθεί ο αγωγός, να υπάρξει αέριο, να σταθεροποιηθεί η αγορά και να ξέρουμε τι διαθέσιμα έχουμε, θεωρώ προφανές ότι η επόμενη δουλειά θα είναι να προκηρυχθεί η ΕΠΑ Ηπείρου, διότι δείχνει ότι έχει και εμπορικό ενδιαφέρον. Όμως αυτό μη το εκλάβετε ως δέσμευση. (.Σ.Σ. η υπογράμμιση δική μας) Όλα αυτά έχουν μέσα τους το κριτήριο της εμπορικότητας, διότι κάποιος πρέπει να πληρώσει τα δίκτυα, κ.λπ. Θεωρώ ότι με την εικόνα που έχουμε, είναι προφανές πως θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ήπειρο».
Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι. Να περιμένουμε φυσικό αέριο από τον αγωγό Κορίνθου-Μεγαλόπολης, αν ποτέ και πότε θα ολοκληρωθεί και βέβαια αν περισσεύει. Τι κοροϊδία!. Τη στιγμή που αγωγός θα περνάει μέσα από τα σπλάχνα της ηπειρώτικης γης. Τι διάσταση μεταξύ λόγων και έργων!
Εμείς βγάλαμε τα συμπεράσματά μας, λαμβανομένων υπόψη και των άλλων τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ακριτική περιοχή μας, μεταξύ των οποίων είναι το έργα της Ιόνιας Οδού, του Ε-65, του αεροδρομίου, η συγχώνευση και κατάργηση νοσοκομείων και σχολείων, τα σκουπίδια, η οργάνωση των δήμων, η δυσλειτουργία πανεπιστημίου και ΤΕΙ, η ανεργία, οι παράνομοι αλλοδαποί, η ρύπανση λιμνών και ποταμών, το ξεπούλημα των αποθεμάτων νερού, οι πτωχεύσεις και τα λουκέτα, η φτώχεια και η υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου ζωής, τα υπέρογκα διόδια που πληρώνουμε για δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί και τόσα άλλα. Και καταλήξαμε πως η Ήπειρος αντιμετωπίζεται ως παραπαίδι της πατρίδας μας και παραμένει ουραγός σε οποιαδήποτε συμβολή της πολιτείας σε ανάπτυξη και ευημερία. Η πολύπαθη Ήπειρος που τόσα και τόσα έχει προσφέρει στο στέριωμα του ελληνικού έθνους, την οικονομία και την παιδεία του.
Δεν απορούμε όμως για την όλη αντιμετώπισή της, αφού ανέκαθεν υπήρξε η αυτή, και στην προκειμένη περίπτωση αυτή του φυσικού αερίου, το οποίο θα φτάσει τελευταία κι αν βεβαίως υπάρξει περίσσευμα. Εκείνο που μας κάνει ν΄ απορούμε πως είναι δυνατόν να εξαιρούμεθα από ένα εθνικής σημασίας έργο. Η Ήπειρος δεν ανήκει στο ελληνικό έθνος;
Επί του επείγοντος και σοβαρού αυτού θέματος πήρε σκληρή και επιβεβλημένη θέση η διοίκηση της κορυφαίας οργάνωσης της ηπειρώτικης αποδημίας, η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, σε ομόφωνη απόφαση της οποίας αναφέρονται και τα εξής:
«Διαμαρτυρόμεθα εντονότατα για την σε βάρος της γενέτειρας προσγενόμενη διάκριση και δηλώνουμε ότι η ηπειρώτικη αποδημία δεν θα ανεχθεί παραπέρα εμπαιγμούς. Γι΄ αυτό καλούμε την κυβέρνηση να προβεί πάραυτα σε προέγκριση, έγκριση μελέτης και κατασκευή του έργου διανομής φυσικού αερίου από τον ελληνοϊταλικό αγωγό, αποπεράτωσης και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έναρξης και προσδιορισμό την πηγή χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, ΠΕΠ, εθνικοί πόροι, ευρωπαϊκά προγράμματα). Η παρούσα απόφαση απευθύνεται σε όλα τα κόμματα και τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας και ζητείται να απαιτήσουν την ταχύτερη πραγμάτωση του έργου, τόσου σημαντικού για την ανάπτυξη της ξεχασμένης Ηπείρου».
Πέραν όμως της απόφασης, η Πανηπειρωτική φέρνει το θέμα και στη Βουλή με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, προκειμένου να πάρει σαφείς απαντήσεις και σχετικές δεσμεύσεις από τους αρμόδιους. Περί αυτού έγινε και ενημερωτική συνάντηση του προέδρου της κ. Γιώργου Οικονόμου με το βουλευτή Θεσπρωτίας του ΠΑΣΟΚ κ. Χρήστου Κατσιούρα. Ο τελευταίος ανέλαβε την υποχρέωση κατάθεσης της ερώτησης. Για την ενδυνάμωση του αιτήματος ο κ. Κατσιούρας συγκεντρώνει τις υπογραφές Ηπειρωτών βουλευτών, εκλεγμένων στην πατρώα γη, αλλά και απανταχού της Ελλάδας, καθώς και άλλων συναδέλφων του που κρίνουν δίκαιο το αίτημα των Ηπειρωτών, ώστε η πατρίδα να μη φανεί για άλλη μια φορά αγνωμονούσα έναντι πανάξιων τέκνων, των Ηπειρωτών.
Ασφαλώς και οι Ηπειρώτες δεν τάσσονται κατά του έργου αυτού το οποίο είναι εθνικής σημασίας και ίσως συμβάλλει και εν μέρη στην ανάκαμψη της οικονομίας της Ελλάδας, διότι και οι Ηπειρώτες Έλληνες είναι, ανήκουν στο ελληνικό έθνος, νοιάζονται για την καλυτέρευση της πατρίδας τους, ασχέτως που τον τελευταίο καιρό η μεταχείρηση που δέχονται(και ανέχονται υπομονετικά ακόμα) τους κάνει από οικονομικής και πλευράς ανάπτυξης και υποδομών να νιώθουν σαν κάτοικοι καμιάς ξεχασμένης απο την Ελληνική Πολιτεία παραμεθόριας περιοχής.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τα αιτήματα των πολιτών σχετικά με την διέλευση του αγωγού, αν η Ελλάδα θέλει τόοοοοσο πολύ αυτόν τον αγωγό τότε καλά θα κάνει να τηρήσει τους ΛΟΓΙΚΟΥΣ αυτούς όρους που θέτονται ώστε να προστατευθεί το περιβάλλον κατάλληλα ενώ να προστατευθεί παράλληλα και η τοπική οικονομία η οποία προς το παρόν βασίζεται κατά κύριο λόγο στον Τουρισμό. Το να περνά ο αγωγός απο την Ήπειρο και να μην διοχετεύεται το φυσικό αυτό αέριο και στις περιοχές απο κει που περνά(ηπειρος δηλαδη) είναι απαράδεκτο,αδιανόητο και χωρίς ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ. Δηλαδή μόλις ο αγωγός θα περάσει τα σύνορα της Περιφέρειας ξαφνικά απο εκεί και πέρα στις υπόλοιπες περιοχές απ όπου θα περάσει θα υπάρχει παροχή αερίου....ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ Η ΗΠΕΙΡΟΣ???
Καταρχάς δεν στέκει, το να φέρουν κάαααααποτε και αν, αέριο απο Κόρινθο κοντά και μετά να εγκαταστήσουν το δίκτυο στην περιοχή διότι πολύ απλά σίγουρα θα στοιχήσει πάρα πολλά χρήματα που η Ελλάδα ίσως να μην τα διαθέτει...Γιατί δεν το κάνουν τώρα, και όχι μελλοντικά, τώρα που θα υπάρχει/περάσει αγωγός μέσα απο την Ήπειρο??? Γιατί?? Ποιό είναι το σκεπτικό τους?? Αλλά Ελλάδα είμαστε και συνήθως εκτελεί αποφάσεις βραχυπρόθεσμες και όχι μακροπρόθεσμες ώστε να έχουμε αποτελέσματα για καιρό και όχι για λίγο μόνο....