Γιατί η Πάργα δεν τελειώνει στα τραπεζάκια της παραλίας.
Γιατί η Πάργα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός.
Γιατί η Πάργα έχει χωριά, καλλιέργειες, προϊόντα.
Γιατί η Πάργα έχει ιστορία, παράδοση και πολιτισμό.
Γιατί η Πάργα είναι σε τόπο εξαίρετου φυσικού κάλλους με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Γιατί η Πάργα έχει μπροστά της τον ανοιχτό ορίζοντα …
Γιατί η Πάργα έχει ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες!

Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Ξαναζωντανεύει ο ελληνο-ιταλικός αγωγός με Ισραηλινά κοιτάσματα






Μελέτη σκοπιμότητας για τον αγωγό που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρου και Ισραήλ), μέσω Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας προς την Ευρώπη προκηρύσσει η ΔΕΠΑ, ανακοίνωσε σήμερα το ΥΠΕΚΑ.
 
Το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline» προωθείται από τη ΔΕΠΑ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου και έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρεται, ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) σχεδιάζεται με σκοπό να μεταφέρει αρχικά 8 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως (ΔΚΜ) ισραηλινό και κυπριακό αέριο. 

 Αφετηρία του αγωγού αποτελούν τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης ενώ ο τελικός προορισμός του τοποθετείται στις ακτές τις Θεσπρωτίας, όπου και υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με τον αγωγό IGI-Poseidon (Ποσειδών) με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης.


Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα ύψους 8 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως και θα αποτελείται από τα εξής τμήματα:

α) το υποθαλάσσιο τμήμα από τα κοιτάσματα έως το Βασιλικό της Κύπρου, ενδεικτικού μήκους 150χλμ.

β) το υποθαλάσσιο τμήμα από το Βασιλικό της Κύπρου έως τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, ενδεικτικού μήκους 650χλμ.

γ) το υποθαλάσσιο τμήμα από τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, έως τις ακτές της ΝΑ Πελοποννήσου, ενδεικτικού μήκους 400χλμ.

δ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της ΝΑ Πελοποννήσου έως τις ακτές της Αχαΐας, ενδεικτικού μήκους 260χλμ.

ε) το υποθαλάσσιο τμήμα στον Πατραϊκό κόλπο και τέλος

στ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της Αιτωλοακαρνανίας έως την Θεσπρωτία, ενδεικτικού μήκους 220χλμ.

H μελέτη σκοπιμότητας του έργου θα παράσχει αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία του, καθώς και τις απαραίτητες οικονομικές και εμπορικές εκτιμήσεις, σε σχέση με τη βιωσιμότητά του. Η συνολική δαπάνη θα καλυφθεί από τη ΔΕΠΑ καθώς και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες και φορείς που εμπλέκονται στην εξόρυξη και εκμετάλλευση φυσικού αερίου στη λεκάνη της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου ενώ θα επιδιωχθεί χρηματοδότηση και από την ΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου