Γιατί η Πάργα δεν τελειώνει στα τραπεζάκια της παραλίας.
Γιατί η Πάργα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός.
Γιατί η Πάργα έχει χωριά, καλλιέργειες, προϊόντα.
Γιατί η Πάργα έχει ιστορία, παράδοση και πολιτισμό.
Γιατί η Πάργα είναι σε τόπο εξαίρετου φυσικού κάλλους με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Γιατί η Πάργα έχει μπροστά της τον ανοιχτό ορίζοντα …
Γιατί η Πάργα έχει ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες!

Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΑΡΙΝΑ



Για μια μαρίνα ή πως ένα αλιευτικό καταφύγιο για όλους μετατρέπεται σε μαρίνα ( με λεφτά των φορολογούμενων) για όσους  έχουν να πληρώσουν και αποκλείεται η ελεύθερη πρόσβαση σε  δημόσια έκταση (θαλάσσια και χερσαία) ενώ  παράλληλα καταστρέφεται το ειδυλλιακό τοπίο του Βάλτου
Καταρχάς η ιδέα μαρίνας 120 περίπου θέσεων στην τοποθεσία του Βάλτου είναι ολωσδιόλου παράλογη! Η περιοχή είναι μικρή για τέτοιας έκτασης μαρίνα και αναπόφευκτα θα καταστρέψει την εικόνα του Βάλτου που είναι ένα από τα διαφημιστικά ατού της Πάργας.  Αν αναλογιστεί κανείς και τις χερσαίες εγκαταστάσεις της μαρίνας αυτού του μεγέθους , τότε το μέγεθος της αλλοίωσης του τοπίου θα είναι πολύ μεγαλύτερο!  
Αλλά αν ήθελαν οι δημότες της Πάργας ντε και καλά μαρίνα γιατί χαρίζεται η κατασκευή της σε ιδιώτες;                                                                            
Το όλο έργο θα στοιχίσει  12.300.000€ και θα επιχορηγηθεί με 4.800.000€ δηλαδή εκτός των άλλων του χαρίζουν την μαρίνα. Με αυτά τα λεφτά θα μπορούσε ο Δήμος ή το Λιμενικό Ταμείο να εκσυγχρονίσει πλήρως το αλιευτικό καταφύγιο χωρίς να χάσει το ειδυλλιακό του προνόμιο .
Άλλη μια σοβαρότατη ένσταση αφορά το ότι η περιοχή έχει μόνο ένα καταφύγιο για περίπτωση φουρτούνας και αυτό παραδίνεται σε ιδιώτη ο οποίος φυσικά θα  πληρώνεται για την χρήση του.
Για δέστε πόσα περίπου θα πληρώνετε το λιγότερο το μήνα αν γίνει μαρίνα στον Βάλτο, βλέποντας τις τιμές  από άλλες μαρίνες  !!
 
Mαρίνα Zέας Tο μηνιαίο κόστος για σκάφη έως 10 μέτρα ανέρχεται σε 317 ευρώ
Mαρίνα BουλιαγμένηςH τιμολογιακή πολιτική βασίζεται στην υπογραφή συμβολαίων μηνιαίας διάρκειας και το κόστος για ένα σκάφος μήκους 10 μέτρων είναι 577,65 ευρώ,
Mαρίνα Φαλήρου Για σκάφη από 9,5 έως 15,5 μέτρα το μηνιαίο κόστος ελλιμενισμού ανέρχεται σε 45,11 ευρώ ανά μέτρο.
Mαρίνα Aλίμου Tα συμβόλαια ελλιμενισμού έχουν μηνιαία διάρκεια με το κόστος για ένα σκάφος 10 μέτρων να ανέρχεται σε 398,90 ευρώ
Mαρίνα Φλοίσβου Tο μηνιαίο κόστος ελλιμενισμού για ένα σκάφος 15 μέτρων ανέρχεται σε 176,25 ευρώ ανά μέτρο,                                                                            
 Μερικές έχουν λιγότερες θέσεις από αυτή του Βάλτου.   
Και όσο για μαρίνα ξενοδοχείου ιδού ο τιμοκατάλογος της μαρίνας του Porto Carras
(ίσως η ανάλογη περίπτωση του Porto Valtos;;)
  Αλλά εκτός του θαλάσσιου χώρου ,όπου εάν η προ του αιγιαλού θαλάσσια 
ζώνη είναι αβαθής ,επιτρέπεται η επέκτασή της μαρίνας και πέρα από τη
γραμμή των πεντακοσίων (500)  μέτρων,μέχρι να συναντήσει θάλασσα 
βάθους δέκα (10)  μέτρων απαιτείται και χερσαίος χώρος για εγκαταστάσεις 
για τον οποίο ισχύουν τα κατωτέρω.
 
 Εάν  η έκταση της χερσαίας ζώνης δεν επαρκεί για τις ανάγκες του τουριστικού λιμένα δύναται να επεκταθεί ,  με τροποποίηση του τυχόν υφιστάμενου σχεδίου ρυμοτομίας με προεδρικό διάταγμα. 
Άρα η επέμβαση  θα επεκταθεί και στην παραλία και στον παράπλευρο λόγγο(με βάση την φωτογραφία της δημοσίευσης που παρατίθεται παρακάτω), με αποτέλεσμα την αλλοίωση του τοπίου {μια μαρίνα απαιτεί και  διαμορφώσεις του περιβάλλοντος χώρου ( παράλιου και χερσαίου )  για εναπόθεση ,  συντήρηση και επισκευή σκαφών, κέντρα κατάδυσης, βιολογικό, πάρκινγκ κ.α.. 

Γιατί όμως οι επενδυτές ενώ έχουν δικιά τους έκταση, τα κτίρια της μαρίνας τα τοποθετούν σε δημόσια έκταση;;  
  Μπορείτε να το δείτε άλλωστε και στην φωτογραφία που δημοσιεύτηκε στο http://prevezaposto.gr/archives/8671 
το οποίο περιέργως γνωρίζει περισσότερα από το Δήμο Πάργας και τους δημότες του!!! 

Σε αυτή την δημοσίευση φαίνεται καθαρά και η προσπάθεια να καταστεί και το μικρό λμανάκι του Βάλτου ιδιωτική παραλία του ξενοδοχείου, δείτε πως.

Με μιά περισσή περιβαλλοντική ευαισθησία η εταιρία θα φτιάξει τεχνητούς υφάλους στο ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ όριο της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας (άραγε γιατί εκεί;) , δηλαδή μπροστά στο λιμανάκι όπου στις ζώνες Α και Β θα απαγορεύεται η αγκυροβόληση,άρα η πρόσβαση με βάρκα στην παραλία!! 

Όσο για την πρόσβαση με κολύμπι επίσης θα είναι απαγορευτική γιατί θα πρέπει να κολυμπήσεις στη περιοχή διέλευσης πλοίων!! 
Και συν τοις άλλοις επιτρέπεται η περίφραξη μέρους ή του συνόλου της χερσαίας ζώνης του Τουριστικού λιμένα,  προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφάλεια και η τάξη στη ζώνη του λιμένα .

Δηλαδή τέρμα η ελεύθερη πρόσβαση και στο λιμάνι και στο λιμανάκι!
Ας το σκεφτούν σοβαρά οι δημότες της Πάργας πριν συναινέσουν σε αυτό το έργο! 

 Ο ΔήμοςΠάργας πρέπει να ζητήσει αυτός τα 4.800.000 ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του αλιευτικού καταφύγιου, όπου θα έχουν ελέυθερη πρόσβαση όλοι και στο λιμάνι και στις παραλίες !!

1 σχόλιο:

  1. Δυστυχώς βλέπω πολλούς στην Πάργα να συμφωνούν με την κατασκευή μαρίνας ,αυτής που θα κάνει τον Βάλτο έναν βούρκο και μετά θα κλαίνε όπως το έχουν συνήθεια στο χωριό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή