Γιατί η Πάργα δεν τελειώνει στα τραπεζάκια της παραλίας.
Γιατί η Πάργα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός.
Γιατί η Πάργα έχει χωριά, καλλιέργειες, προϊόντα.
Γιατί η Πάργα έχει ιστορία, παράδοση και πολιτισμό.
Γιατί η Πάργα είναι σε τόπο εξαίρετου φυσικού κάλλους με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Γιατί η Πάργα έχει μπροστά της τον ανοιχτό ορίζοντα …
Γιατί η Πάργα έχει ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες!

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Διαβούλευση για τη διαχείριση υδάτων στην Ήπειρο


Η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ενημερώνει όλους τους αρμόδιους φορείς και τους πολίτες ότι έχει ξεκινήσει η διαβούλευση των προσχεδίων διαχείρισης των υδατικών πόρων των Υ.Δ. της Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος.
Όπως είχαμε σημειώσει κι όταν προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, η διαβούλευση των προσχεδίων διαχείρισης αποτελεί μέρος για την ολοκλήρωση της εφαρμογής της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ για τη θέσπιση πλαισίου κοινοτικής δράσης στον τομέα της πολιτικής των υδάτων. Η διαδικασία ξεκίνησε με την προκήρυξη της μελέτης για την κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης των Λεκανών απορροής των Υδατικών Διαμερισμάτων Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος, η οποία αφορά τη διαχείριση του συνόλου των υδατικών πόρων των νομών Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Άρτας. Πρέβεζας, Κέρκυρας, Λευκάδας, Αιτωλοκαρνανίας, Ευρυτανίας και σημαντικού ή μικρότερου μέρους των υδατικών πόρων των νομών Φωκίδας, Γρεβενών, Φθιώτιδας, Καστοριάς και Πιερίας.
Τα σχέδια διαχείρισης αποτελούν μελέτες ζωτικής σημασίας για την ποιότητα και την ποσότητα των υδατικών πόρων στα Υδατικά Διαμερίσματα και συμβάλλουν στον προγραμματισμό των χρήσεων νερού και την αειφόρο ανάπτυξη των περιοχών αυτών.
Σύμφωνα με την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης οι ενδιαφερόμενοι φορείς και οι ενεργοί πολίτες, με πολλαπλές δράσεις ενημέρωσης, τόσο κεντρικές όσο και αποκεντρωμένες, καθώς και με πλήρη διαύγεια στο διαδίκτυο θα κληθούν να συμμετέχουν στη συζήτηση με θέματα όπως:
- Η ποιότητα και η ποσότητα των υδατικών πόρων στο παρόν και το μέλλον, καθώς και οι πιέσεις που ασκούνται σε αυτούς.
- Τα οικοσυστήματα και οι ανάγκες τους σε νερό,
- Η διαθεσιμότητα των υδατικών πόρων, η ξηρασία και η λειψυδρία στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.
- Ο προγραμματισμός των καταναλώσεων και χρήσεων νερού και τα προγράμματα μέτρων για την προστασία των υδατικών πόρων.
-Η υδατική πολιτική και η οικονομική ανάλυση των χρήσεων ύδατος.

Η διαδικασία

Η διαδικασία, ο τρόπος καθώς και τα κείμενα της διαβούλευσης που θα πρέπει να ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου, βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα http://wfd.ypeka.gr. Στα κείμενα περιλαμβάνεται περιγραφή του υδατικού διαμερίσματος και των υδατικών συστημάτων του (επιφανειακά και υπόγεια νερά), των κύριων χρήσεων νερού σε αυτό και των προστατευόμενων περιοχών όσον αφορά στην κατάσταση των νερών και του φυσικού περιβάλλοντος. Επίσης, συνοψίζονται τα αποτελέσματα της επικαιροποιημένης εφαρμογής των άρθρων 5 και 6 της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Νερά (2000/60/ΕΚ), και προσδιορίζονται θέτοντας σε δημόσια συζήτηση σημαντικά ζητήματα διαχείρισης νερού αναφορικά με την ποσοτική διαχείριση και τις απολήψεις, τα τροποποιημένα υδατικά συστήματα, τη σημειακή και διάχυτη ρύπανση, τις επιπτώσεις της, την επάρκεια και την ποιότητα του πόσιμου νερού και την ανάλυση του κόστους ύδατος. Τα στοιχεία αυτά και τα σχετικά αναλυτικά κείμενα αποτελούν κύριο μέρος του τελικού Σχεδίου Διαχείρισης του Υδατικού Διαμερίσματος και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).
- Το Προσχέδιο Διαχείρισης υδατικών πόρων ακολουθεί και αξιοποιεί τη δημόσια συζήτηση επί των σημαντικότερων ζητημάτων διαχείρισης που προηγήθηκε. Αποτελεί το δεύτερο στη σειρά βήμα διαμόρφωσης του τελικού Σχεδίου Διαχείρισης που θα ισχύσει και θα εφαρμοσθεί τα επόμενα χρόνια. Το προσχέδιο διαχείρισης υδατικών πόρων καλύπτει θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή ευρύτατου περιβαλλοντικού θεσμικού πλαισίου, όπως η νιτρορρύπανση, οι ευαίσθητες περιοχές (διαχείριση αστικών λυμάτων), η προστασία των οικοτόπων και των σημαντικών ειδών πανίδας και χλωρίδας, οι επιπτώσεις από έργα και δραστηριότητες και από προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση σημαντικών θεμάτων ρύπανσης, η εξοικονόμηση και ανακύκλωση νερού, καθώς και θέματα κόστους νερού. Τα Οριστικά Σχέδια Διαχείρισης που θα προκύψουν αποτελούν το πλαίσιο κατευθύνσεων και τον «οδικό χάρτη» λήψης αποφάσεων και διαμόρφωσης πολιτικών σε όλους τους τομείς των νερών, τόσο σε εθνικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
- Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εντοπίζει, περιγράφει και αξιολογεί σε στρατηγικό επίπεδο τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την εφαρμογή των σχεδίων διαχείρισης σε κάθε Υδατικό Διαμέρισμα, αναλύοντας τη σκοπιμότητα των Σχεδίων Διαχείρισης και αξιολογώντας εναλλακτικά σενάρια λύσεων στα ζητήματα διαχείρισης νερού. Η αναγκαιότητα υποβολής των διαχειριστικών σχεδίων νερών στη διαδικασία της Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (ΣΠΕ) προκύπτει από σχετική Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2001/42/ΕΚ), η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο το 2006. Για πρώτη φορά τα σχέδια διαχείρισης υδατικών πόρων αξιολογούνται περιβαλλοντικά σε στρατηγικό επίπεδο, διαμορφώνοντας τις αναγκαίες συνθήκες για φιλικότερο προς το περιβάλλον σχεδιασμό σε πρώιμο στάδιο.


Ποιο είναι το Υδατικό Διαμέρισμα της Ηπείρου

Το Υδατικό Διαμέρισμα της Ηπείρου περιλαμβάνει τις Λεκάνες Απορροής Αώου (GR 11), Καλαμά (GR 12), Αχέροντα και Λούρου (GR 13), Άραχθου (GR 14) και Κέρκυρας-Παξών (GR 34), όπως προσδιορίσθηκαν κατά την εφαρμογή του Άρθρου 3 της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ. Η συνολική επιφάνεια του είναι ίση με 9.384,2 km2 (ηπειρωτική χώρα) και 592 km2 (Νήσος Κέρκυρα) και περιλαμβάνει το σύνολο των νομών Θεσπρωτίας, Πρεβέζης και Κερκύρας και τη συντριπτική πλειοψηφία της έκτασης των νομών Ιωαννίνων και Άρτας. Μικρά τμήματα του Διαμερίσματος ανήκουν στους νομούς Φλώρινας και Γρεβενών στα βορειοανατολικά, και στο νομό Αιτωλοακαρνανίας στα νότια, ενώ τμήματα των νομών Ιωαννίνων και Άρτας περιλαμβάνουν μικρά τμήματα γειτονικών Υδατικών Διαμερισμάτων (Δυτικής Μακεδονίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας).
Γεωμορφολογικά χαρακτηρίζεται από την παρουσία της οροσειράς της Πίνδου στην ανατολική πλευρά, η οποία περιλαμβάνει ορισμένους από τους μεγαλύτερους και υψηλότερους ορεινούς όγκους της χώρας. Τα υψόμετρα των κορυφών φθάνουν πάνω από τα 2.600-2.700 m. Η παρουσία των ορεινών όγκων δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες ορογραφικής βροχόπτωσης, οι οποίες σε συνδυασμό με την επικρατούσα κύρια διεύθυνση των ανέμων κατά το χειμώνα (από τα βορειοδυτικά προς τα νοτιοανατολικά) έχουν ως αποτέλεσμα την παρουσία των υψηλότερων ποσών κατακρήμνισης στην χώρα κατά μέσο όρο. Η μέση ετήσια κατακρήμνιση σε όλη την έκταση του Υδατικού Διαμερίσματος για την περίοδο 1980-2001 υπερβαίνει τα 1.300 mm.
Προς τα δυτικά, η μορφολογία γίνεται σταδιακά ηπιότερη και χαρακτηριστική της παράκτιας μορφολογίας, με εκτεταμένες κοιλάδες που ανοίγονται προς τη θάλασσα (π. Καλαμάς, π. Αχέροντας) και πεδινές, επίπεδες εκτάσεις στα νότια (πεδιάδα Άρτας, χαμηλά τμήματα της λεκάνης του π. Λούρου).
Το Υδατικό Διαμέρισμα χαρακτηρίζεται από την παρουσία πολλών εκ των σημαντικότερων ποταμών της χώρας. Οι κυριότερες υδρολογικές λεκάνες ανήκουν στους ποταμούς Αώο (2.141 km2), Άραχθο (2.005 km2), Καλαμά (1.899 km2), Λούρο (963 km2) και Αχέροντα (719 km2), οι οποίες μαζί με την κλειστή λεκάνη Ιωαννίνων (529 km2), καλύπτουν την συντριπτική πλειοψηφία της ηπειρωτικής έκτασης του. Η λεκάνη του ποταμού Αώου, αποτελεί διασυνοριακή λεκάνη (με την Αλβανία). Το ανάντη τμήμα της βρίσκεται επί ελληνικού εδάφους.

http://epirusonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=11835:2011-11-05-14-29-27&catid=36:top-news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου